Fiskekonkurrence 2022-23

Invitation til fiskekonkurrence

Løbende fra d.1. august 2022 til 31. juli 2023

I anledning af at Tommerup Lystfiskerforening d.1. september 2023 har bestået i 25 år, udskriver klubben en fiskekonkurrence, som strækker sig over et år.
Her har du mulighed for at vinde noget godt fiskegrej, da der er præmier for ca. 12.900,- kr. Præmierne er sammensat af Tommerup Lystfiskerforening og Odense Jagt og Fritid.

1.Præmie spinnesæt værdi ca. 5500,- kr: Shimano Aspire Spinning  Seatrout 10” 2-delt 7-35g – Daiwa Caldia LT 3000D-C – Daiwa Morethan EX-SI 12 Braid 135 m 0,12 mm 10,2 kg.

2. Præmie fluesæt værdi ca. 5500,- kr: Guideline LPX Coastal 9,3” #6 4-delt – Guideline Reach 6/7 – Guideline Coastal Evolve WF6 15,5g Slow Int. – Guideline Power Strike+ / Trout 9” 3 pack- 0,26mm 4,9kg

3.Præmie UL-stang værdi ca. 1900,- kr: Sportex Black Arrow G-3 ULR 9” 2-delt 0,5-7g

Konkurrencen går ud på at fange så mange forskellige arter af fisk, som muligt.  Fisken skal være fanget på fiskestang i dansk farvand i perioden 1. august 2022 til 31. juli 2023. (Se nederst hvilke fisk, der kan deltage)

Det er ikke den største, den længste eller den smukkeste fisk, der tæller, – fanger du en lille aborre, så tæller den for en art, fanger du en stor flot havørred, så tæller den som en anden art. Du vil således have fanget to fisk, som kan tælles med i konkurrencen. Hver art tæller kun en gang i dit regnskab. Den, der fanger flest arter, vil vinde 1. præmien, o.s.v. Er der flere medlemmer, som har fanget flest arter, vil der være lodtrækning om de tre præmier.

Hvem kan deltage:
Konkurrencen er kun for medlemmer af Tommerup Lystfiskerforening, som har et gyldig medlemsbevis, og som har været medlem fra før d. 1. august  2022.      Pt:.(60 medlemmer)

For at en fisk kan tælles med i konkurrencen, skal du dokumentere den ved hjælp af et billede. Bemærk: Det skal være et billede af god kvalitet, således arten på fisken kan genkendes.
Du kan:
– tage en selfie af dig og fisken
– få en fiskekammerat til at tage et billede af dig med fisken
– eller du kan tage et billede af fisken ved siden af dit gyldige medlemskort til Tommerup  Lystfiskerforening.

Billedet sendes til Bjarne på mail:  bjarnepeterfrandsen@gmail.com eller på telefon: 27 91 97 43 som en mms
Mail eller mms skal indeholde:  –   fiskerens navn,  –   art,   –   dato for fangst   –   samt fangststed

Ved uenigheder eller tvivlsspørgsmål er det formanden, som er den besluttende vedrørende alle punkter i fiskekonkurrencen.

Præmier udleveres til vindere ved et arrangement lørdag d. 26-08-2023 i Nårup forsamlingshus, hvor vi fejrer vores 25 års jubilæum.
PS: De tre præmier kan ikke ændres til andet fiskegrej.

http://www.fiskefoto.dk/alle-danske-fiskearter kan du finde alle de danske fiskearter, som kan deltage i konkurrencen. Se her